
HVEM ER JEG
Hej, jeg hedder Pietro Massaccesi. Jeg er udvekslingsstudent, og jeg er italiener. Jeg er 17 år gammel. Jeg kommer fra Castelfidardo, en lille by nær Ancona.


Castelfidardo er en by med 20.000 indbyggere og Ancona har 100.000. Castelfidardo ligger 20 kilometer syd for Ancona, 6 kilometer fra Adriaterhavet og 250 kilometer fra Rom


Min familie består af 4 personer: min mor, min søster, min far og jeg. Min søster hedder Claudia. Hun er 14 år gammel. Vores hus ligger i udkanten af byen. Vores hus ligger lige ved siden af mine bedsteforældres hus.

Dette er vores hus og mine bedsteforældres hus. Mine bedsteforældres hus er det røde hus


Denne er min værelse.


Min mormor er 80 år gammel og morfar 91 år gammel

Min søster Claudia

Dette er min familie. Vi var på ferien i Mount Blanch Gletcheren i Alperne.
Landskabet omkring Castelfidardo er sammensat af bakker og bjerge, der er mange små byer på toppen af bakkerne. Alle byer har et meget gammelt historisk centrum. De er middelalderlige eller romerske.
.

Der er mange smukke udsigter. Der er Monte Conero kystlinje og naturpark. Jeg bruger bjergcykling og svømning til havet.

Foto af Osimo en by næste Castelfidardo
There are many beautiful views. There is Monte Conero coastline and nature park. I use mountain biking and swimming to the sea.Foto af landskab med i jorden Monte Conero og Adriatisk hav.

Monte Monero fra nordsiden

Monte Conero fra sydsiden

Shell strand (Spiaggia Urbani) (Sirolo)

Strand af de to Søstre (Sirolo) (Spiaggia delle 2 Sorelle)
Vejren er som regel godt hele året. Der er mange solskinsdage. Temperaturen om vinteren er mellem 3°/4° to 15°/16° Celsius. Om sommeren er temperature 23°/24 to 37°/38° Celsius. Jeg plejer at svømme fra midt I april til midt I November

Sibillini-bjerge om sommeren

Pilate-søer 2000 meter over havets overflade

Infernaccio-dalen

Apennine Mountains i juli
Vejret ændrer sig meget fra I bjergene til ved havet. I bjergene er der som regel meget sne om vinteren og kun 50 kilometer derfra er der ingen sne. Vejret afhænger af bjergene.

Sibillini-bjerge om December


Sibillini-bjerge om efterår

Appeennini-bjerge om februar Sibillini-bjerge om 23 februar
På det sted, hvor jeg bor, er der en masse historiske steder middelalderby renæssance katedral og slot. .

Loreto Katedral en lille by syd fra Castelfidardo

Middelalderlige Slot i Offagna

Middelalderige By i Mondavio
About me
Min store interesse er arkitektur og design. Jeg elsker at lave bygninger af LEGO, jeg elsker at tegne, være kreativ og lave kreative ting. Af denne grund har jeg valgt at gå på et kunstnerisk gymnasium. I Italien er skolesystemet meget anderledes end I Danmark.
Nordisk stil hus
Bauhaus Skole LEGO model
Bølgen LEGO model
Cube Arkitekture
Mig i LEGO House
Passion LEGO pixel Art portrat
Optical Art
Last supper (Leonardo Da Vinci)
Jeg har en instagram-konto, hvor du kan se mine kunstværker. @brickdynamicart eller@massaccesipietro
Dette middelskole in Castelfidardo. Bygningen er 800 år gamle
Gymnasiet i Italien er specialiseret. Gymnasiet varer 5 år. Vi har forskellige typer af gymnasier, men der er tre hovedkategorier: det almene gymnasium, professionsgymnasiet og teknisk gymnasium. Gymnasieuddannelsen forbereder os til universitetet. Der er forskellige typer af det almene gymnasium: det kunstneriske gymnasium, det klassiske, science-gymnasiet, det samfundsfaglige, det sproglige og det kunstnerisk-kreative (Musical og teater).
Professionsgymnasiet er opdelt i hotel- og restaurationsbranchen, landbrug, håndværk, teknik, sanitet og handel. Efter professionsgymnasiet kan du gå ud og arbejde og skal ikke først på universitetet.
Det tekniske gymnasium er opdelt i: computerteknologi, mekaniker, kemi, landmåler og elektronik. Efter teknisk gymnasium kan du ligeledes gå ud og arbejde.
Jeg går selv i det kunstneriske gymnasium. Vi har 4 linjer: arkitektur, foto og videoproduktion, billedkunst og mode.
I de to første år har alle de samme fag, og vi har undervisning i geometrisk design. Gennem de to første år har vi undervisning i alle fire linjers fag 3 lektioner om ugen. Det 3. år vælger vi så den linje, vi har mest lyst til. Efter det 5. Skoleår har vi én stor eksamen og kan derefter fortsætte på universitetet.
Min skole
Mode clase
Arkitektur clase
Skole ingang
Arkitektur Laboratorie
MODE show

Nordisk stil hus

Bauhaus Skole LEGO model


Bølgen LEGO model


Cube Arkitekture

Mig i LEGO House

Passion LEGO pixel Art portrat

Optical Art

Last supper (Leonardo Da Vinci)
Jeg har en instagram-konto, hvor du kan se mine kunstværker. @brickdynamicart eller@massaccesipietro
Det italienske skolesystem
I Italien begynder alle I skolen som 6 år gamle. Grundskolen varer 5 år, og vi går der, fra vi er 6 til 11 år.
Mellemskolen varer 3 år, og vi er her 12 til 15 år gamle. I mellemskolen har alle elever mange fag (italiensk, engelsk, billedkunst, musik, matematik, science, spansk, religion og så videre. Vi har de mange fag, fordi vi efter mellemskolen skal vælge mellem flere typer gymnasier og skal her vide, hvad vores styrker og interesser er.


Dette middelskole in Castelfidardo. Bygningen er 800 år gamle

Gymnasiet i Italien er specialiseret. Gymnasiet varer 5 år. Vi har forskellige typer af gymnasier, men der er tre hovedkategorier: det almene gymnasium, professionsgymnasiet og teknisk gymnasium. Gymnasieuddannelsen forbereder os til universitetet. Der er forskellige typer af det almene gymnasium: det kunstneriske gymnasium, det klassiske, science-gymnasiet, det samfundsfaglige, det sproglige og det kunstnerisk-kreative (Musical og teater).
Professionsgymnasiet er opdelt i hotel- og restaurationsbranchen, landbrug, håndværk, teknik, sanitet og handel. Efter professionsgymnasiet kan du gå ud og arbejde og skal ikke først på universitetet.
Det tekniske gymnasium er opdelt i: computerteknologi, mekaniker, kemi, landmåler og elektronik. Efter teknisk gymnasium kan du ligeledes gå ud og arbejde.

Min skole
Jeg går selv i det kunstneriske gymnasium. Vi har 4 linjer: arkitektur, foto og videoproduktion, billedkunst og mode.
I de to første år har alle de samme fag, og vi har undervisning i geometrisk design. Gennem de to første år har vi undervisning i alle fire linjers fag 3 lektioner om ugen. Det 3. år vælger vi så den linje, vi har mest lyst til. Efter det 5. Skoleår har vi én stor eksamen og kan derefter fortsætte på universitetet.


Min skole Arkitektur clase
Arkitektur Laboratorie


Arkitektur clase
MODE show
Stereotypes and expectation about danmark
Hi I have chosen to be an exchange student in Denmark because I wanted to meet a total different culture from mine. I wanted to know a totally different way of thinking in order to learn new things.
The stereotypes about Danish in Italy are that you are cold person, you are kind of close, Italians think that is difficult to make a Danish friend. Italians think that Danish are all the time silent so we think that is kind of difficult to socialize with Danish people
Another stereotype that Italian have is that Danish drink a lot. In order to mean a person that drink a lot ( we say: you drink as a Danish).


Other stupid stereotypes about Denmark is that in Denmark the weather is all the time cloudy and rainy. An Italian stereotype about Nordic countries is that you are Viking.
We think that is little bit strange the way you eat, For standard, eat a pizza and drink a cappuccino is very strange. Or put Chees no a spaghetti with fish is also very strange. Danish drive very slowly.
All Danish are blond and have blue eyes. Because you are Viking you never feel cold

My expectation before to go in Denmark was that It could be difficult to make friends there. That the language was very difficult to learn and I thought that was difficult to habit to the climate.
I can say that is not difficult to make friends in Danmark, I actually have a lot of friends.
The language is really very difficult to learn for an italian
I make the habit to
the bed weather.
In Italy the school works really different from Denmark. Italian school Is an old and obsolete system. We don't use computer during the lesson, we have just a books and papers. It is forbidden in the school to use smartphones.

If you want to use it you must ask the permission to the teacher. Italian school system is memory based. In my class in Italy there is a lot of competition between the students. I really prefer Danish school system. In Italy I am usually stressed at school, for the pressure of the teacher.


It Italy the teacher are on the top and you are on the bottom. They don't want the students work in group. I call my teacher (Professor) there is a lot of distance between teacher and student.
Usually we are not suppose to say something different from what the teaches says. Usually what he/she say because is the teacher must to be like that and you are considered a bad student if you think something different.
They don't want us working in groups because they thing we won't learn anything. So usually there is competition in the class and if you work in group you have to make hidely

Italian school system is memory based. The better student is who can remember better things we studied at school. A typical test is a series of question about something the teacher has explained in the school or we studied on a book. Usually the test are about 40/50 pages of stuff that you have to remember if you want to pass.
During the lesson you can't use computers or tablet, we have only a pen and a paper.
About Denmark I like the smart mentality and how things works.
Danish school system works very different from Italian school system. Danish school system works on Danish school system is based on learning things by practicing and practically experiencing them there is no distance between teachers and student. The teachers helps the students to learn things. Here group working is very common and is what we dom most of the time. We make discussion on various arguments and every one can express his/ her idea democratically.


